"Pappas unga fru"

Såg precis dokumentärfilmen Pappas unga fru och känner mig på riktigt äcklad. 
Filmen handlar om en kvinna (April) vars pappa träffat en filippinsk tjej på nätet och sen träffat irl. April bestämmer sig för att göra en dokumentärfilm om kultur och annorlunda kärlek men får sen reda på att tjejen hennes pappa lever med och planerar att gifta sig med är 16 år. 
Pappans ursäkt är att han känner sig ensam efter sin frus död. 
Det är fan ingen ursäkt i mina ögon. Det är att utnyttja ett barn vars familj är desperat efter pengar för att få tak över huvudet och mat på bordet. En kunde se att hon inte ville vara med honom, i mina ögon förstörde han hennes liv.
Mycket mer jag blev upprörd över men jag uppmanar den som läser att se filmen själv istället för att jag ska berätta allt. 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: