10 augusti

Idag har jag en sån dag när jag bara ligger i sängen hela dagen och dricker te.
Jag somnade typ halv sex imorse för att jag inte kunde sova och var tvungen att gå upp halv nio för att jag skulle vara i parken med mina barnvaktsbarn en timme. Att gå upp så tidigt (haha det är tidigt om en är van att vakna halv tolv varje dag) hade jag egentligen inget emot, jag älskar att vara med mina gullesnuttar. De är så fina och smarta. Jag blir helt varm i kroppen när jag hör Nova (två år) säga att hon är jätteduktig på att klättra och åka rutschkana. 
Jag försöker uppmuntra dem så mycket som möjligt de få timmarna jag är med dem, för det är så otroligt viktigt att flickor får höra att de är bra på saker, olika saker. Att de är snabba, jättebra på fotboll, duktiga på att stava sina namn och dansa t.ex. 
Jag önskar lite att jag kunde hålla kvar dem i den här åldern, skydda dem. Jag vill inte att de ska behöva växa upp ett samhälle som det vi lever i idag. I ett patriarkat som förtrycker människor. Jag vill inte att de ska behöva bli uppstressade av betyg som inte har någon mening redan på mellanstadiet. Jag vill inte att de ska behöva vara rädda när de går hem själva på kvällen. Jag vill att de ska kunna lita på att alla män i deras närhet aldrig skulle skada dem. Jag vill att de ska vara lyckliga. 
 
 
Nu tycke jag att det här inlägget blev lite ledset så ni får en bild på en annan gulletuss jag har. ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: