Dum vikarie

Rubriken says it all. Idag blev jag arg. Och det är bra för då har jag något att skriva om.
Idag blev jag arg för vi hade en vikarie som sa en helt idiotisk sak. Några killar i klassen jobbade inte och då sa han såhär ungefär: "Killar, enda sättet för er att bli nåt är att antingen vinna på lotto eller plugga, tjejer, ni har tre alternativ, vinna på lotto, plugga eller gifta er rikt." Någon i klassen frågade om inte killar också kan gifta sig rikt och då sa han: "En rik man gifter sig alltid med en kvinna som vill åt hans pengar men en rik kvinna skulle aldrig gifta sig med en man som varken har utbildning eller är rik. Kvinnor vill ha rika män med BMW och stort hus, det är allt de vill ha och letar efter." 
Det reagerade många av tjejerna i klassen starkt på och försökte säga emot, för vafan är det för skit?
En 60+ man kan aldrig säga att han vet vad kvinnor vill ha. Ingen kan säga vad varken män eller kvinnor eller någon annan vill ha, för vi är inte en enda stor person. Alla kvinnor är inte samma och alla män är inte samma. 
Och att han spär på den här myten och lögnen om att kvinnor skulle vara ytliga golddiggers får mig att vilja spy i hans ansikte. Hur fan kan han sitta i ett klassrum där hälften av eleverna är tjejer och berätta för oss exakt vad vi vill ha? Det vet han inte ett skit om, punkt. Blä trött på dumma folk. 
 
 Oh, yes I do. 
 
Idag har jag varit hos tandläkaren också och skämt bort mig ett flertal gånger, jättekul dag! Inte. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: